Rólunk

Mindkettőnk élete úgy indult, mint a legtöbb fiatalé ma Magyarországon. Mígnem gondoltunk egyet és építettünk egy speciális evezős hajót, amivel első magyar párosként, áteveztük az Atlanti-óceánt – de ne szaladjunk ennyire előre.

Rakonczay Viktória és Rakonczay Gábor vagyunk. A Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolába járó diákként, egy futóversenyen ismerkedtünk meg. Ketten alkottunk egy csapatot a többi hat fős csapattal szemben, így lettünk másodikak, majd egy évvel később ugyanezzel a felállással megnyertük a versenyt. Már akkor kiderült, hogy jó csapat vagyunk együtt: amibe ketten belevágunk, abból kihozzuk a maximumot.

A középiskola után együtt mentünk egyetemre: én formatervező művésznek, Gábor építész tervező művésznek tanult. Itt érett be a mindkettőnk fejében a már korábban megfogant célkitűzés: az óceánon akarunk hajózni! – Sőt átevezzük az Atlanti-óceánt.

Álmunkat nem vertük nagydobra – az elején mindenképpen szerettük volna távol tartani magunkat azoktól, akik nem hittek abban, hogy meg tudjuk csinálni. A történet visszafordíthatatlanul elindult akkor, amikor meghoztuk a döntést: halasztunk egy évet az egyetemen, és a felszabadult időben minden energiánkat a hajónk – Tűzhangya – megtervezésére, megépítésére és az óceán átevezésére fordítjuk. Nem láttuk előre a megvalósulás minden lépését, de tudtuk, hogy meg tudjuk csinálni.

Én 23 éves voltam ekkor, Gábor 26. születésnapját kint a vízen ünnepeltük. Ideális életkor volt: a fiatalkori álmok és a felnőttkori döntéshelyzet lehetőségei ötvöződtek benne.

Az út előtt sohasem eveztünk, de amikor a hihetetlen kalandos, viharokkal tarkított 51 napos evezés után átértünk a túlpartra, vegyes párosként világrekordot döntöttünk. Washingtonban a National Geographic Adventure, az év kalandja (Best of 2008 Adventure) díjjal ismerte el a teljesítményünket, Londonban Guinness World Records kitüntetést kaptunk. Az általunk tervezett Tűzhangya itthon elnyerte a Magyar Formatervezési Díjat; a hajót pedig Budapesten a Magyar Iparművészeti Múzeumban, és Bécsben a Vienna Boat Show-n láthatta a nagyközönség.

Az óceán átevezés történetét hajónaplóban rögzítettük és könyv is született belőle, Tűzhangya címmel, Fa Nándor előszavával és Fábry Sándor ajánlásával, ami egy erősen inspiráló hatású, magával ragadó és hiteles beszámoló az emberi akaraterőről, célmegvalósításról.

Az óceán átevezése óta itthon és külföldön több mint 10 000 embernek tartottunk élménybeszámoló-motiváló előadást. E mellett, több ezer mérföldet hajóztunk, a Földközi-tengeren és az Atlanti-óceánon (3 átkelés).

A jelenlegi expedíció: Rakonczay Gábor a világon elsőként és egyedül, kenuval kel át az Atlanti-óceánon egy speciális hajóval, amit a híres óceáni vitorlázó, Fa Nándor tervezett és épített.

Az Atlanti-óceán átkenuzása

Rakonczay Gábor az első magyar Atlanti-óceánt átevező páros férfi tagja, több ezer mérföld óceáni tapasztalattal és három óceánátkeléssel a háta mögött, ismét hajóba száll.

A világon elsőként és egyedül fog kenuval átkelni az Atlanti-óceánon egy speciális hajóval, amit a híres óceáni vitorlázó, Fa Nándor tervezett és épített.